FreshCotton: webshop en modeblog voor mannen
Wie streetfashion-verkoper FreshCotton niet kent, heeft waarschijnlijk de afgelopen jaren onder een steen geleefd. De in Amsterdam geboren webshop is in korte tijd razend populair geworden, en dat is niet zonder reden. FreshCotton biedt online onderdak aan de populairste urban brands voor heren in de leeftijdscategorie 16-36 jaar, en heeft een grote community aan trouwe klanten opgebouwd. Hun klantenbase weet immers: bij FreshCotton scoren ze ongetwijfeld de nieuwste en hipste merken. En niet alleen dat, ook voor hun dagelijkse portie stijladvies kunnen ze op de website terecht.
aandacht voor detail
Wat in 2001 begon als een simpele webshop waar je printed T-shirts kon kopen, is uitgegroeid tot hét adres waar mannen hun hart op kunnen aan de tofste modemerken. FreshCotton besteedt veel aandacht aan het uiterlijk van hun website en ook aan productfotografie. Er wordt altijd voor gezorgd dat het hele totaalplaatje klopt. De modellen, de grafische vormgeving, de samenwerkingen, de FreshCotton stempel is inmiddels zeer kenmerkend. Ze hebben tenslotte een flinke reputatie opgebouwd in de laatste jaren en ze weten wat hun klanten van hun verwachten. FreshCotton is niet zomaar een online warenhuis, maar eerder een lifestyle website waar mannen inspiratie op kunnen doen en op de hoogte raken van de nieuwste trends. Ook zijn ze actief op social media kanalen als Facebook en Instagram. Met name Instagram wordt gebruikt om bijvoorbeeld teasers te delen van nieuwe producten en heeft een prachtige, luchtige feed waar je uren doorheen kunt scrollen.
niet zomaar een webshop
Wat FreshCotton anders maakt dan andere Nederlandse webshops, is dat zij veel aandacht besteden aan hoe ze hun assortiment aanbieden. Het moet echt een beleving voor de klant zijn. Dit doen ze door middel van het maken van lookbooks, maar ook filmpjes. Dat laatste medium zijn ze steeds meer gaan inzetten. Het maakt het tenslotte voor de klant erg aantrekkelijk om een indruk te krijgen van de look en feel als ze een product in beweging kunnen zien. Maar ook door samen te werken met toffe artiesten en festivals. Een van de bekendste festivals waar FreshCotton mee samenwerkt is Appelsap, een hiphop festival dat met ieder jaar een groter succes behaald. Samen met Appelsap bedenken ze elk jaar weer nieuwe merchandise in aanloop van het festival. Ook schrijft FreshCotton na het festival een style report, waarin ze foto’s delen van bezoekers en artiesten in de tofste outfits. Dit om als inspiratiebron te dienen voor hun trouwe klantenbase.
Het enige wat nog ontbreekt in de webshop is een hoekje voor de dames 😉